Egyedi keresés

2008. június 14., szombat

1. nap

Junius 9. szerda
(Írtam 14-én, szombaton délelőtt)

Eleg keson erkeztunk, mert delelott "alapkepzes" volt csupan kezdok reszere. 3/4 12-kor kezdodott a megnyito, es - igen dicseretes modon - minden formasagok nelkul negyed ora alatt le is zajlott (itt aztan tenyleg bebizonyosodott, hogy tenyleg egyedul vagyok itt Magyarorszagrol a mintegy 350 ember kozott - de meg Europabol ugy altalaban is kevesen vannak).

Rogton ebed kovetkezett "Charlie kavezojaban" (amolyan "menza").

Errol a menzarol azert tudni kell, hogy majd' akkora, mint a Szechenyi ter, es minden alkalmazott (illetve vendeg) barmit es barmennyit ehet-ihat benne - ingyen. Amerika-szerte hires etkezde: itt a szusitol kezdve rosonsultekig minden van. Amugy minden epuletben minden szinten vannak kisebb kavezosarkok uditovel, sutemenyekkel, kaveval, miegymassal - es persze mindez ugyszinten ingyen.

Es persz van roplabdapalya, pingpongasztel, csocso, billiard - no es persze mindez munkaido alatt. Az elv, hogy a testileg-szellemileg friss alkalmazott jobban dolgozik, itt nyilvan elfogadottabb, mint minalunk.

Rogton elsore Todd Burch baratunk "ruby plugin"-ekrol szolo eloadasara ultunk be "testuletileg". No nem minha sok ujat mondott volna nekunk a "kozismert" fejlesztokrol es legujbb fejlesztesekrol, de erdekes volt vegighallgatni a program tortenetenek nagy attoreseit (kulonosen nekem, aki vegulis csak ket eve vagyok benne). Íme az előadása:



Masodjara beultunk egy SketchUp --> Google Earth elodasra, de sajnos kiderult, hogy valami nagyon elemi dolgokrol van szo, ugyhogy gyoztunk titokban tavozni. En inkabb beultem a "laborba", elcsiptem John Bacust es Jody Gates-t es azokrol a technikai problemakol ("bug"-okrol) beszelgettunk, amelyek nagy kiterjedesu, orografikus vetuletu allomanyok feltoltesekor keletkeznek a nyilvanvaloan geoid foldfelszinen a Google Earth-on.
Sajnos itt a laborban derult ki, hogy az az (amugy tenyleg kituno) laptop, amelyet Mike hozott nekem, valamiert nam tud a halozatra kapcsolodni (pedig meg a Google IT emberei is, mint Jin Pak, orakig kuszkodtek vele), ugyhogy nagy banatomra internet nelkul maradtam (bizony komoly elvonasi tunetei vannak az embernek!).
Ezert is irom igy "visszamenoleg" a blog napjait - amikor epp sikerul internethez jutnom.

Technikai reszletekre nem ternek most ki - egyreszt, mert unalmasak lehetnek, masreszt mert minenkinek ala kellett irni egy titoktartasi nyilatkozatot (NDA - Non Disclosure Agreement) - amilyent en ugyan mar amugy tavaly is alairtam, amikor Beta-tesztelo lettem, de biztos, ami biztos, most meg egyet alairattak.

Szoval lenyeg a lenyeg, ugy tunik, hogy azert van (lesz) megoldas, es Pecs nagy resze (ha minden jol megy es az egyeb feltetelek is megteremtodnek), 1-2 even belul gyonyoruen lathato lesz 3 dimenzioban.

A nap hatralevo reszeben szamomra erdektelen eloadasok voltak (SketchUp es AutoCAD, asketchUp es Piranesi, SketchUp es ArchiCAD), ugyhogy a menet kozben, ujonnan jott imerosokkel "logtam" inkabb. Mindenkepp nagy elmeny volt olyanokkal talalkozni, akikkel "virtualisn" ugyan mar evek ota ismerjuk egymast, de "eloben" meg csak kevessel talalkoztam. Valoban furcsa, mert mar 5-10 perc utan teljesen fesztelenul es termeszetesen viselkeik az ember, mintha valoban regota, szemelyesen ismertuk volna egymast - akar barmelyik "forumtagrol" vagy valamilyik Google alkalmazottrol volt szo.

Aztan este fel hettol buli, grillparty es rockzene ejjelig...
_________________

Folytatas es kesobb kepek / videok kovetkeznek - most bemegyek San Franciscoba Mike-kal, Ross-szal es Kelly-vel megnezni a Goldengate hidat meg ilyesmi. It 3/4 12 (del) vn - odahaza oyan este 3/4 9 lehet, tehat "ma" mar nem jelentkezem.

Nincsenek megjegyzések: